ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3
IM. JANA III SOBIESKIEGO W SZCZYTNIE
Zespół Szkół nr 3 w Szczytnie
(+48) 89 624 28 18 | Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno | zsnr3@loszczytno.edu.pl
Internat przy Zespole Szkół nr 3 w Szczytnie
(+48) 89 624 28 20 | Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno | internat@loszczytno.edu.pl
- Główna
- In memoriam
- Matura
- Szkoła
- Plan lekcji
- Strefa Ucznia
- Strefa Rodzica
- Internat
- Kontakt
#ErasmusDays 2024 w „Sobiechu”
#ErasmusDays stały się corocznym europejskim wydarzeniem, którego nie można przegapić. Od ich inauguracji w 2017r. koncentrują się na pokazywaniu korzyści płynących między innymi z edukacji, mobilności oraz współpracy europejskiej. W tym roku obchodzimy je od 14 do 19 października, a tegoroczna, już 8. edycja organizowana jest pod hasłem: „6 days to make Europe shine”.
Sobiechowe obchody Erasmus Days zorganizowaliśmy 18 października, a tematyką była ekologia, która również królowała podczas mobilności uczniów w Hiszpanii i Portugalii pod koniec ubiegłego roku szkolnego. Była edukacja, inspiracje oraz kreatywność.
Zaproszony gość – Pan dr hab. Stanisław Czachorowski, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego – choć nie mógł przybyć do Szczytna osobiście poprowadził dla uczniów klasy 3B, członków koła ekologicznego oraz uczestników projektu Erasmus+ wykład on-line na temat „Nie tylko elektroodpady – co jednostka może zrobić w ochronie klimatu, Ziemi i siebie.” Prelekcję zwieńczyła sesja pytań uczniów i odpowiedzi profesora na nurtujące ich kwestie ekologiczne. Wyklarowały się także nowe pomysły na działalność uczniów w bieżącym roku szkolnym ze stworzeniem półki bookcrossingowej na czele. (Pan Profesor zadeklarował nawet swój wkład w półkę, którą stworzymy!) Bardzo dziękujemy za to wspaniałe spotkanie!
Ale wykład to nie wszystko. Uczniowie biorący udział w projekcie Erasmus+ „Mobilność uczniów drogą do sukcesu” uczestniczyli także w warsztatach „Współczesne zagrożenia ekologiczne” . Rozważali między innymi, co zagraża naszemu bezpieczeństwu ekologicznemu i analizowali jakie działania podjąć. Pamiątką po tej burzy mózgów są wytworzone przez nich plakaty wyjaśniające przyczyny powstawania danych problemów, wywoływanych przez nie skutków oraz propozycjami działań, jakie należałoby podjąć, by te niekorzystne zjawiska zniwelować.
A już niebawem uczestnicy projektu podzielą się także spostrzeżeniami ze swoich obserwacji w Sewilli oraz Setúbal ze społecznością szkolną w trakcie spotkań dla młodzieży oraz konferencji. Przygotowania trwają pełną parą.
jolbr